Nummer av tidningen gensvar
0
Årsredovisningar
0
Bokstäver om året
0

Historien om Voff

Jag ville att firman skulle heta Voff Media AB, främst för att jag älskar hundar! Men för att vi också skulle framstå som seriösa bestämde vi att det stod för Värdefulla Observationer För Framtiden. Det här var år 2000 och samtidigt som luften pös ur IT-bubblan och den första tiden med firman blev tuff innan det vände. Och ännu i dag arbetar Voff enligt samma vision som när vi startade. Att använda text, ord och bild för att skapa effektiv och engagerande kommunikation. 

2004 gick flytten till lokal från 1600-talet på Trädgårdstvärgränd och en i Gamla Stan. Kontorshunden Morris satte sin prägel på inredningen genom att gnaga sönder benen till alla soffbord. Det såg ut som en bäver varit framme. Här hade vi såväl otaliga möten som kundfester med historiska vandringar i Gamla Stans gränder. Då gjorde vi trycksaker för Arbetsförmedlingen som trycktes i hundratusentals exemplar. I dag handlar det om att nå ut i många olika kanaler. Som i mitt arbete för Sveriges läkarförbund, där vi både jobbar med kampanjsidan Trygg vård och Facebook och har nått miljoner människor. 

Flera kunder finns fortfarande med från starten. Ett särskilt tack till Förbundet Blödarsjuka i Sverige som var den enda kund som vi fick ta med oss från vår dåvarande arbetsgivare Journalistgruppen, och som fortfarande är en spännande och utvecklande samarbetspartner. Litegrann på skämt myntade vi i starten begreppet Voff – kundens bästa vän! I dag inser jag att det är bättre än vi då anade. Jag och min fasta samarbetspartner Sandra Torstensson arbetar fortfarande med våra uppdragsgivares bästa för ögonen. Genom alla projekt är vi tydliga, engagerade och lösningsinriktade.

Carina Järvenhag, ägare och grundare Voff AB

Redaktionellt arbetssätt

Vi har en lång och gedigen erfarenhet av redaktionell kommunikation. Hos oss sitter journalistiken i ryggmärgen. Redaktionella metoder fungerar såväl i en årsberättelse, på en webbplats eller för att synas i sociala medier. Voff arbetar både med strategisk rådgivning och kurser i att bli en bättre skribent samt grafisk formgivning och olika typer av redaktionellt innehåll.

Kontakta oss

Jag har långa relationer med mina kunder och som projektledare är jag lösningsinriktad och driven. Jag är van att leda och inspirera projektgrupper av olika sammansättningar. Min styrka som journalist är att kunna göra det mesta tydligt, relevant och läsvärt. Ofta skriver jag om svåra ämnen som forskning, medicin, miljö och energi. Jag tycker också om dela med mig av mina kunskaper och har kurser i att bli en bättre skribent och i opinionsbildning.

Carina Järvenhag

Journalist/Projektledare

070-608 99 76

Erfaren och stilsäker formgivare med tyngdpunkten på redaktionell kommunikation som årsberättelser och informationsmaterial. Mina gedigna kunskaper om typografi, bild och visuell kommunikation garanterar hög kvalitet och fokus på mottagaren. Jag tar även fram sälj- och marknadsföringsmaterial som annonser, säljbroschyrer, skyltar och banners. Oavsett om det är ett stort eller litet projekt är jag en trygg och lyhörd samarbetspartner.

Sandra Torstensson

Grafisk formgivare

070-206 32 04

sandra@voff.se

Vi brukar – lite skämtsamt – säga att Voff Media är kundens bästa vän. Men vi vill också gärna tro att det är så vi uppfattas.

SÄG HEJ

VAD VI GÖR

VOFF!