Hos oss sitter journalistiken i ryggmärgen. I över 20 år har Carina Järvenhag skrivit om allt från genetik och forskningens villkor till hållbara fastigheter och cirkulär ekonomi. Oftast handlar det om att beskriva komplicerade ämnen på ett intresseväckande och begripligt sätt, men också om att porträttera människor, till exempel en akutläkarnas arbetsmiljö eller en
strokepatients vardag. Nyfikenhet och en vilja att förstå är grunden för all god redaktionell kommunikation.
Exempel på kunder; Fastighetstidningen, På Jobbet, Tidningen Afasi, OM Magasin,
Tidningen Sälj, Läkartidningen, tryggvard.se och webbtidningen Curie.
Långa meningar, svåra ord och byråkratiska formuleringar lägger dimridåer över språket. Med avstamp i den journalistiska metoden håller Carina Järvenhag kurser i hur man blir en bättre skribent. Kurserna anpassas efter uppdragsgivaren med relevanta övningar och exempel. En delkurs tar upp hur man undviker språkliga fällor, till exempel skrytfenor och modeord utan mening. För Sveriges läkarförbund har Carina Järvenhag också tagit fram utbildningen Väck opinion – så skriver du debattartiklar! Voff erbjuder också facilitering och stöd i att genomföra workshops. Det kan till exempel vara att stötta en ledning i arbetet med en ny strategi eller om att genomföra en kreativ workshop för att formulera en ny kommunikationsplan.
Exempel på kunder: Sverige läkarförbund, Sveriges industriläkarförening, Compotech, Folkuniversitetet, Österåker kommun.
Workshops som lyfter
Voff erbjuder kreativa workshops i redaktionell kommunikation som ett sätt att ge din informationskanal ett lyft. Vi gör en analys av nuläget, tar reda på vad du vill åstadkomma i framtiden och arbetar med idéskapande övningar för att kunna tänka nytt och kreativt.
En gammal sanning är att ju noggrannare man planerar ett projekt i början, desto smidigare fungerar det på slutet. Det handlar om ansvarsfördelning, styrdokument och tidsplaner, men också om att vara tydlig och öppen i all sin kommunikation. Det är rådgivarens eller projektledarens roll och ansvar. Carina Järvenhag har lång erfarenhet av att driva kommunikationsprojekt som kundtidningar, årsredovisningar och jubileumsböcker samt att ta fram strategier för webbinnehåll och sociala medier.
Vi kan också ta hand om hela processen från idé till färdigt resultat. Voff samarbetspartner Sandra Torstensson är en erfaren formgivare med grunden i redaktionell kommunikation. Men hon gör även sälj- och marknadsföringsmaterial som annonser, säljbroschyrer, skyltmaterial och banners för webben.
Exempel på kunder; Sollentuna Energi och Miljö, Trygghetsstiftelsen, Folkuniversitet, Förbundet Blödarsjuka, Arbetsförmedlingen, Fastighetsbolaget Hembla.
© VOFF Media AB, 2020